قدیمی ترین سنگ قیمتی تاریخ بشر باشد که به عنوان طلسم برای قدرت، کسب موفقیت، حفاظت در برابر حوادث و قدرت های شاید سنگ فیروزهشیطانی کاربرد داشته است. این گوهر ریشه در اعماق تاریخ دارد و در باور مصریان «سنگ زندگی» نیز نامیده می شود.

چهار گردنبند که جزو زیورآلات بسیار قدیمی جهان شناخته میشوند .در دستان جسد مومیایی ملکه “زر” در حدود سال ۵۵۰۰ پیش از میلاد بر مصر فرمانروایی کرده کشف شده است. سنگ فیروزه فرهنگ ها را به هم پیوند داده است.

از مصر قدیم، ایران باستان و سلسله شانگ در چین گرفته تا در میان اغلب بومیان آمریکا، این گوهر به عنوان سنگ شانس و طلسم مورد احترام بوده است. یافته های باستان شناسی نشان می دهد ساکنان اولیه نیمکره غربی هم با ویژگی های این گوهر آشنایی داشتند و از آن به عنوان یک عامل شانس و تضمین سلامتی بهره می بردند.

کانی فیروزه
کانی فیروزه

خواص جسمانی سنگ فیروزه

استفاده از خواص درمانی فیروزه قدمت طولانی دارد. این سنگ برای درمان سردرد ، مشکلات چشمی ، تب و گزش حشرات استفاده می شده است. برای مثال فیروزه را به صورت پودر درآورده و آن را به مریضی که از درد شکم رنج می برد می دهند.

فیروزه همچنین خواص ماورای طبیعی نیز دارد که گفته می شود بدلیل اینکه سنگی همنواخت است. برای آرام کردن بیماران عصبی موثر است و اضظراب را از بیماران دور می کند.

نگاه به فیروزه چشم را تقویت می کند و استفاده از سرمه آن و همچنین گذاشتن آن  بر روی چشم ها برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی مفید است. گذاشتن فیروزه بر روی چاکرای گلو برای درمان گلو درد، تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های ریوی و تنفسی موثر است.

فیروزه قلب را تقویت می کند و این سنگ افسردگی های روحی و روانی را نیز درمان می کند. سنگ فیروزه ، سنگ صلح و آرامش است. باعث افزایش ایمنی در برابر اهریمن شده و قدرت عشق و دوستی، صداقت، عقل و حکمت را زیاد می کند. فیروزه مظهر خوش یمنی، آرامش و محافظت در برابر نیروهای منفی است.

استفاده از انگشتر و یا گردنبندی از آن، برای دور کردن انرژی های منفی به ویژه چشم زخم و عواقب آن بسیار مناسب است. فیروزه مانند عقیق،حرز بسیار مهمی در برابر حوادث و بلاها به شمار می رود و برای آسان شدن کارها و رونق در کسب و کار بسیار مفید است.

انواع فیروزه
انواع فیروزه

سنگ فیروزه روی احساسات چه تاثیری می گذارد؟

روسیه یک رسم طولانی استفاده از انگشتر سنگ فیروزه در حلقه عروسی به عنوان نماد عشق دارد. در انگلستان مردم باور دارند این گوهر با عشق پایدار همراه می باشد.

برای یک زن جوان غیر معمول نیست که قبل از اینکه راهی سفر شود یک انگشتر فیروزه به دوست پسر خود بدهد. این کار برای اطمینان از این است که او را فراموش نخواهد کرد. فیروزه سنگ حقیقت است و فرد را ترغیب به بخشودگی و رهای خود از پشیمانی های بی فایده می نماید. همچنین به فرد القا می کند تا برای عمل به حقیقت، دلسوزی و بخشندگی دست به کار شود.

همچنین فیروزه را سنگ تمامیت و حقیقت می دانند. این گوهر به عنوان یک سنگ کنترل پرخاشگری و تجاوز معروف بود. در جنگ با مسیحیان صلیبی، جنگجویان ترکی لباس فیروزه ای را به عنوان یک طلسم می دانستند. شمشیر خود را با آن تزئین می کردند تا از خودشان محافظت کنند و شجاعت خود را افزایش دهند.

گفته شده است که از این گوهر جادویی برای غلبه بر ترس و تسلط در مبارزه همراه با حس پیروزی و آرامش درونی کاربرد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه